هوش مصنوعی همسو با مارکتینگ

هوش مصنوعی همسو با مارکتینگ، موضوعی حايز اهمیت برای برندها می باشد.برای توضیح این عنوان، ابتدا باید تعریف درستی از کلمات داشته باشیم.
تعریف هوش مصنوعی چیست؟
مجموعه ای از تکنولوژی و AL، هوش مصنوعی گفته می شود.با استفاده از الگوریتم های ریاضی و محاسباتی، سعی در شبیه سازی واکنش های بشر به محیط و حتی وظایف مختلف دارد.
این تکنولوژی امکان استفاده وسیع در فعالیت های مختلف مانند، پزشکی، صنعت مختلف، برنامه نویسی، تولید محتوا، مارکتینگ و غیره، مورد استفاده و مفید واقع شده است.
امروزه هوش مصنوعی توانسته است در بیشتر فعالیت و حرفه هایی انسانی، عملکرد نسبتا عالی داشته باشد.
مارکتینگ چیست؟
بازاریابی، به روشی گفته می شود که شرکت ها برای افزایش دنبال کننده و یا مشتری استفاده میکنند.
مارکتینگ گاهی برای فروش محصول و یا ارایه خدمات می باشد.
تبلیغات ویا مارکتینگ، به دو روش سنتی و دیجیتالی انجام می شود.
بازاریابی سنتی
تبلیغات سنتی، روشی هست که شرکت برای تبلیغات، از روش های قدیمی، مانند تبلیغات در روزنامه، تلویزیون و تبلیغات دهان به دهان می باشد.
بازاریابی دیجیتالی
روش بازاریابی دیجیتالی که برای تبلیغات و افزایش مشتری می باشد، امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی، بنر زدن در سایت های معتبر و انواع تبلیغات دیگر.

4 مزیت هوش مصنوعی در مارکتینگ

برندها برای شناخت خود به افراد و همچنین داشتن مشتری های بیشتر، از استراتژی ها و روش های متنوعی برای تبلیغات استفاده می کنند.
روش هایی از جمله:
  • داشتن سایت پر بازدید،
  • شرکت در نمایشگاه های مختلف،
  • استفاده از هدیه تبلیغاتی
  • و غیره.
تکنولوژی هوش مصنوعی در مارکتینگ میتواند به صورت گسترده، مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین بهبود درعملکرد یک برند و افزایش مشتری و بازدید شود.
  1. شناخت مشتری ها
تاثیر شناخت مشتری با هوش مصنوعی ،با توجه به آنالیزی که از مشتری ها به صورت جامع پیدا میکند، بهترین انتخاب و پیشنهاد را، برای افراد به نمایش می گذارد.
به طورکلی، بیان الگوهای خرید، و بهترین روش پاسخگویی به نیازهای مشتری، یکی از روش های هوش مصنوعی برای مارکتینگ می باشد.
  • تولید محتوا
برای مارکتینگ فعال و مفید، تولید محتوای باکیفیت، می تواند نتیجه ای عالی و مطلوب داشته باشد.
در اصل این تکنولوژی، می تواند با اطلاعات جامع از افراد، بهترین محتوا را ارایه دهد.
همچنین به تیم تولید محتوا، ایده های کارسازی را بیان کند.
  •  ایده شخصی سازی
یکی از بهترین روش های استفاده از هوش مصنوعی، ایجاد ایده به برندها برای شخصی سازی می باشد.
یک ایده و پیشنهاد کاربردی برای برندها، باعث تجربه کاری و ایجاد دنبال کننده بیشتری شود.
  • کاهش هزینه تبلیغات
تمام شرکت ها و برندها برای تبلیغات در طول سال، بوجه ای در نظرگرفته و روش های متنوع برای تبلیغات با تاثیرگذاری بیشتر بهره می برند.
استفاده ازهوش مصنوعی، باعث تبلیغات و بازاریابی کم هزینه می شود.با این روش، شرکت و برندها، میتوانند از منابع خود بهتر و مفیدتر بهره ببرند.
  • کاهش زمان مارکتینگ دیجیتالی
مارکتینگ دیجیتالی احتیاج به زمان برای تولید محتوا و اجرای طرح مدنظر دارد که هوش مصنوعی با سرعت بخشیدن به این موضوع، سرعت می دهد.
معایب هوش مصنوعی در مارکتینگ
بازده زمانی که این تکنولوژی مورد استفاده افراد در حوزه های متنوع قرار گرفته شده است، با بازخوردهای خوبی روبه رو بوده است.
ولی این موضوع به دست آمده است که خطا در عملکرد این تکنولوژی وجود دارد، اما کم می باشد.
با این حال، تعدادی از اشخاص، خطاهای هوش مصنوعی را شناسایی و نگاه منفی خود را منتشر کرده اند.
یکی از نگاه های منفی، عملکرد اشتباه در پاسخگویی به سوالات با زبان های دیگر هست.
به دلیل ادعای هوش مصنوعی به عملکرد به مانند انسان ها، این اشتباه از نظر کاربران، نقطه منفی می باشد.
  • وابستگی به تکنولوژی هوش مصنوعی
از معایب مهم استفاده از هوش مصنوعی در مارکتینگ از سوی افراد، وابستگی به این تکنولوژی می باشد.
استفاده نکردن از ایده و همفکری دیگر افراد تیم.فقط دسترسی به این تکنولوژی اعتماد می کنند.باعث از بین رفتن خلاقیت انسانی و تنبلی یک تیم می شود.
در مارکتینگ نباید مطلق از هوش مصنوعی بهره برد، زیرا هوش مصنوعی برای تبلیغات، نمیتواند تمام مسایل خارجی و انسانی در نظر بگیرد.
  • حذف منابع انسانی
تکنولوژی در مارکتینگ و تمام حوزه های فعالیت، میتواند باعث از بین رفتن منابع انسانی یک تیم شود.یعنی حذف افراد و جایگزین آن با هوش مصنوعی.
حذف افراد در یک تیم، دلیل بیکاری تعداد بسیاری متخصص و افراد کارآمد می شود.
برای مثال، در تولید محتوای یک مارکتینگ می توانیم به راحتی از هوش مصنوعی استفاده کنیم و محتوای مفید داشته باشیم.اما افراد خلاق چه جایگاهی پیدا خواهند کرد؟
البته این معایب به طور مطلق حکم نمی کند، چرا که هوش مصنوعی، تکنولوژی می باشد که ادعای مشابه انسان رفتار کردن را دارد اما نمیتوان عین یک انسان و بدون خطا باشد.
پس یک شرکت ویا برند باید برای داشتن یک تبلیغات با تاثیر مطلوب، از منابع انسانی به همراه هوش مصنوعی بهره ببرد.ترکیب یک تیم قوی برای درخشیدن در یک رقابت.

هدف استفاده از هوش مصنوعی در مارکتینگ

برای داشتن یک برند موفق، باید بازاریابی درست و با هدف داشته باشید تا نتیجه مطلوب برای فروش و ارایه خدمات داشته باشید.
بازاریابی یا مارکتینگ دارای روش هایی هست که تمام این راهکارها، احتیاج به تولید محتوا مفید و متفاوت دارد تا یک برند، را به خوبی نمایش دهد.
بحث تولید محتوا در هوش مصنوعی، امروزه بسیار کاربرد دارد و تمام اشخاصی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، میدانند که هوش مصنوعی با بررسی و آنالیز برند، می تواند، یک مقاله، یک طرح و حتی ایده را تولید کند.
بطورکلی هوش مصنوعی همسو با مارکتینگ شده و تمام افراد که در این حوزه فعالیت دارند را شگفت زده کرده است.
یعنی یک محتوای لازمه بازاریابی، با کمترین زمان و کمترین هزینه به دست خواهد آمد.
استفاده هوش مصنوعی برای مارکتینگ تمام برندها، اتفاقی نسبتا خوب و مفید بوده، اما همه ما میدانیم که بسنده کردن، فقط بر تکنولوژی هوش مصنوعی، نمی تواند شما را به هدف مطلوب برساند.